• Programy zajęć

      18.05.2023 18:28
      Programy zajęć 
    • Czarnoksiężnik z Krainy Oz

      25.01.2018 21:00
      W grudniu zaczęliśmy pracę nad naszym głównym projektem. Uczniowie otrzymali już wcześniej kopie scenariusza i rozlosowali swoje role. W grudniu uczyliśmy się jak tworzyć animację w Scratchu, dodając aktorów oraz dobierając sceny. Nasi #SuperKoderzy potrzebowali odrobinę pomocy ze strony nauczyciela oraz bardziej biegłych kolegów i koleżanek, ale ostatecznie udało nam się stworzyć pierwszą scenę naszej prezentacji. W styczniu będziemy pracować, aby stworzyć całą animację.
        
    • Ruchome klocki LEGO

      25.01.2018 20:59
      W ramach wybranej ścieżki edukacyjnej mamy wykorzystać roboty mBot oraz język blokowy Scratch, aby stworzyć multimedialną prezentację przedstawiającą skróconą wersje 31"Czarnoksiężnika z Krainy Oz". Nasza szkoła już wcześniej zakupiła zestawy LEGO WeDo 2.0, które również mają te same funkcje co mBot i postanowiliśmy (za zgodą Fundacji Orange) nie kupować nowych mBotów, a wykorzystać już posiadane roboty. W listopadzie uczniowie poznawali budowę już wcześniej skonstruowanych robotów z klocków LEGO. Roboty posiadają funkcje jechania prosto oraz zawracania skręcając. Na pierwszym spotkaniu uczyliśmy się jak podłączyć robota do komputera, co okazało się trudniejsze niż się z początku wydaję, a głównie za sprawą nowej aktualizacji Windows 10. Na szczęście pokonaliśmy tę przeszkodę i mogliśmy zacząć programować, co dało uczniom bardzo dużo radości. Już nie mogą się doczekać, aż zaprogramują w pełni naszego robota.
        
    • Burza mózgów

      25.01.2018 20:59
      W pierwszym tygodniu października nasi #SuperKoderzy zastanowili się wspólnie nad elementami gier. Prawie wszystkie elementy zostały podane przez naszych młodych geniuszy, zapominając jedynie o animacji. Uczniowie poznali metody animowania postaci oraz dwa sposoby tworzenia duszków - wektorowy oraz tzw. PiexelArt. Ten drugi tak się spodobał naszym uczniom, że musieliśmy poświęcić lekcje informatyki temu zagadnieniu.
      Uczniowie zdecydowali, że chcą stworzyć grę platformową i poświęciliśmy na to resztę miesiąca. Pracowaliśmy metodą Pair Programming, która bardzo przypadła uczniom do gustu. Pozwala ona wcielić się jednocześnie w rolę programisty oraz producenta. Jeden uczeń wydaje polecenia oraz pomaga drugiemu działać na komputerze. Po 10-15 minutach uczniowie zamieniają się miejscami. Tym sposobem każdy może dołożyć swoje pomysły do ostatecznego efektu pracy. Podczas tworzenia swoich gier uczniowie nauczyli się czym jest zmienna oraz stworzyli symulację grawitacji. Niektórzy uczniowie udostępnili na swoim koncie Scratch szkice swoich gier. Od przyszłego miesiąca zaczynamy tworzenie naszej interaktywnej inscenizacji "Czarnoksiężnika z Krainy OZ".
      Jedna z lekcji o tworzeniu gry platformowej była jednocześnie eventem podczas CodeWeek 2017.
            
    • Jak poruszać duszkiem

      25.01.2018 20:55

      Pod koniec września uczniowie sprawdzali dwie metody poruszania duszkami. Pierwsza była bardzo szybka i pozwalała łatwo namówić duszka do ruchu, jednak ruchy były mało precyzyjne. Drugi sposób pozwolił uczniom poruszać duszkiem tak jak chcieli. Poznali przez to pętle JEŻELI oraz pętlę ZAWSZE. Był to wstęp do tworzenia ich własnej gry.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa w Młyńcu Pierwszym
      • 56-6782869 530 023 856
      • ul. Toruńska 10, 87-162 Lubicz Poland
      • Dariusz Bączkowski
      • d.baczkowski@jumi2012
      • Nr konta Rady Rodziców: BS Grębocin 60 9491 0003 0000 0000 1821 0002
  • Galeria zdjęć

      brak danych