Czarnoksiężnik z Krainy Oz
25.01.2018 21:00W grudniu zaczęliśmy pracę nad naszym głównym projektem. Uczniowie otrzymali już wcześniej kopie scenariusza i rozlosowali swoje role. W grudniu uczyliśmy się jak tworzyć animację w Scratchu, dodając aktorów oraz dobierając sceny. Nasi #SuperKoderzy potrzebowali odrobinę pomocy ze strony nauczyciela oraz bardziej biegłych kolegów i koleżanek, ale ostatecznie udało nam się stworzyć pierwszą scenę naszej prezentacji. W styczniu będziemy pracować, aby stworzyć całą animację.Ruchome klocki LEGO
25.01.2018 20:59W ramach wybranej ścieżki edukacyjnej mamy wykorzystać roboty mBot oraz język blokowy Scratch, aby stworzyć multimedialną prezentację przedstawiającą skróconą wersje 31"Czarnoksiężnika z Krainy Oz". Nasza szkoła już wcześniej zakupiła zestawy LEGO WeDo 2.0, które również mają te same funkcje co mBot i postanowiliśmy (za zgodą Fundacji Orange) nie kupować nowych mBotów, a wykorzystać już posiadane roboty. W listopadzie uczniowie poznawali budowę już wcześniej skonstruowanych robotów z klocków LEGO. Roboty posiadają funkcje jechania prosto oraz zawracania skręcając. Na pierwszym spotkaniu uczyliśmy się jak podłączyć robota do komputera, co okazało się trudniejsze niż się z początku wydaję, a głównie za sprawą nowej aktualizacji Windows 10. Na szczęście pokonaliśmy tę przeszkodę i mogliśmy zacząć programować, co dało uczniom bardzo dużo radości. Już nie mogą się doczekać, aż zaprogramują w pełni naszego robota.Burza mózgów
25.01.2018 20:59W pierwszym tygodniu października nasi #SuperKoderzy zastanowili się wspólnie nad elementami gier. Prawie wszystkie elementy zostały podane przez naszych młodych geniuszy, zapominając jedynie o animacji. Uczniowie poznali metody animowania postaci oraz dwa sposoby tworzenia duszków - wektorowy oraz tzw. PiexelArt. Ten drugi tak się spodobał naszym uczniom, że musieliśmy poświęcić lekcje informatyki temu zagadnieniu.Uczniowie zdecydowali, że chcą stworzyć grę platformową i poświęciliśmy na to resztę miesiąca. Pracowaliśmy metodą Pair Programming, która bardzo przypadła uczniom do gustu. Pozwala ona wcielić się jednocześnie w rolę programisty oraz producenta. Jeden uczeń wydaje polecenia oraz pomaga drugiemu działać na komputerze. Po 10-15 minutach uczniowie zamieniają się miejscami. Tym sposobem każdy może dołożyć swoje pomysły do ostatecznego efektu pracy. Podczas tworzenia swoich gier uczniowie nauczyli się czym jest zmienna oraz stworzyli symulację grawitacji. Niektórzy uczniowie udostępnili na swoim koncie Scratch szkice swoich gier. Od przyszłego miesiąca zaczynamy tworzenie naszej interaktywnej inscenizacji "Czarnoksiężnika z Krainy OZ".Jedna z lekcji o tworzeniu gry platformowej była jednocześnie eventem podczas CodeWeek 2017.Jak poruszać duszkiem
25.01.2018 20:55Pod koniec września uczniowie sprawdzali dwie metody poruszania duszkami. Pierwsza była bardzo szybka i pozwalała łatwo namówić duszka do ruchu, jednak ruchy były mało precyzyjne. Drugi sposób pozwolił uczniom poruszać duszkiem tak jak chcieli. Poznali przez to pętle JEŻELI oraz pętlę ZAWSZE. Był to wstęp do tworzenia ich własnej gry.