Zapraszamy też na Nasz blog
Podróże Ozobotów
- 21.02.2019 22:56
- Nauczyciele z naszej szkoły - Pani Urszula Witkowska i pan Dominik Blek - opracowali metodę edukacyjną wykorzystywaną na lekcjach w naszej szkole. Powstałą ona na podstawie doświadczeń przywiezionych z Brukseli oraz z pracy z naszymi uczniami. Więcej informacji w artykule.
Autorzy: Urszula Witkowska i Dominik Blek
Wiek uczniów: od 7-14
Potrzebne narzędzia i materiały:
-
komputer z dostępem do internetu,
-
Roboty Ozobot
-
kartki papieru
-
kredki, pisaki, mazaki
-
karty pracy przygotowane przez nauczyciela
Cele edukacyjne:
-
rozwój umiejętności planowania
-
rozwój umiejętności pracy w grupie
-
rozwój myślenia komputacyjnego
-
nauka prezentowania wyników pracy
-
rozwój umiejętności analizowania problemu
-
wyszukiwanie i naprawa błędów
-
rozwijanie logicznego myślenia
Ćwiczone umiejętności:
-
analizowanie kodu i szukanie błędów
-
programowanie trasy robota
-
prezentowanie wyników swojej pracy przed klasą
Przykładowe zagadnienia:
Prezentacja Ozobota: uczniowie dyskutują na temat roli robotów w życiu codziennym, następnie poznają miniaturowego robota typu Line Follower, czyli Ozobota. Dowiadują się jak można go programować za pomocą kolorów (dzieci młodsze) oraz komputera (młodzież).
Planowanie trasy po szkole: Uczniowie wypełniają przygotowane karty pracy miejscami jakie można znaleźć na terenie szkoły. Następnie przygotowują komendy dla Ozobota, któe wykona po ominięciu danego miejsca lub pomieszczenia
Podróż po wyrazach: Uczniowie kodują trasę dla Ozobota w taki sposób, aby przejechał trasę tylko po określonych wyrazach. Młodsze dzieci wyszukują wyrazów na określone litery lub zawierające odpowiedni problem ortograficzny. Starsi uczniowie planują trasę tak, aby stworzyć odpowiednie zdania w języku obcym lub przedstawiają wydarzenia chronologicznie (np. na lekcji języka polskiego lub historii)
Analiza kodu: Uczniowie uruchamiają program tabliczki mnożenia zaprogramowany za pomocą platformy ozoblockly.pl i analizują działanie programu. Uczniowie uczą się wgrywania i uruchamiania programów za pomocą ozoblockly i testują działanie programu. Po przetestowaniu, modyfikują program według instrukcji nauczyciela.
-
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły